Stina Petrini – ny i Media Geniers jury

2017-05-09

För femte året drar reklamtävlingen Media Genier nu igång. Tävlingen vänder sig till alla landets mellanstadieelever. I Media Genier får eleverna arbeta med en ideell organisation och ta fram en kampanj för att lyfta en specifik fråga.

Genom åren har många fina kampanjer för bland annat Min Stora Dag, WWF, Barncancerfonden och Sverige för UNHCR gjorts.

Stina Petrini, Orkla SverigeElevernas bidrag bedöms av en superduktig jury, bestående av flera vassa markandsförare från företag och organisationer i Sverige. När tävlingen stänger den 16 oktober så tar juryn vid. Då granskar de alla bidrag och utser de tre absolut bästa kampanjerna. Vi på Media Smart är stolta och glada att kunna presentera ännu en stjärna till juryn, Stina Petrini. Till vardags arbetar Stina som CSR- och kommunikationschef på Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Hej Stina, välkommen till juryn! Vad tror du om årets tävling?
– Barn idag har en helt annan relation till media och reklam än tidigare generationer och det tror jag kommer visa sig i den kreativitet vi får se i årets tävling.

Varför är Media Genier en bra tävling tycker du?
– Jag gillar syftet med Media Genier – att låta mellanstadieelever få en inblick i hur reklam skapas och varför den finns. Och jag tror även att våra mellanstadieelever  kan lära oss mycket – och därför är tävlingen så bra! Det är lite som att få tjuvkika på hur framtidens reklam kommer att se ut.
 
Vad hoppas du mest få ut av tävlingen?
– Att få ta del av många reativa och kloka bidrag från dagens unga konsumenter!

Läs mer om Media Genier här


 

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att fylla i fältet nedan med din epostadress och trycka på Anmäl.