Disneyfigurer ska få danska barn att dricka mer mjölk

2016-10-06

Mejerijätten Arla satsar stort för att öka sina marknadsandelar hos danska barnfamiljer. Ett nytt samarbete med amerikanska Walt Disney Company ska få barnen att packa ner mer hälsosamma alternativ i den dagliga matsäcken.

Med hjälp av de klassiska figurerna Musse Pigg, Pluto, kalle Anka och Långben ska målet uppnås, att vara tredje barn i Danmark har en produkt ur Arlas sortiment i sin matsäck varje dag.

Enligt Arla kommer Disneys särskilda position i målgruppen hjälpa mejerijätten att uppnå den målsättningen.

– Vi är mycket stolta över att kunna presentera ett samarbete med en så traditionsrik aktör på den internationella marknaden som Disney, säger Jakob B. Knudsen, landsdirektör för Arla Danmark, i ett pressmeddelande.

Under hösten 2016 lanserades de första gemensamma produkterna under namnet ”Arla Kids”.

Läs hela artikeln här


Övning!

  • Vad tycker ni om samarbetet mellan Arla och Disney?
  • Tror ni att Arla kommer att sälja mer produkter med hjälp av Disney? Motivera!
  • Vad tänker ni att Disney har att vinna på samarbetet?

Arbeta med lektioner om barn och reklam

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att fylla i fältet nedan med din epostadress och trycka på Anmäl.