Juryn

Media Genier jury

Möt juryn i Media Genier

Vinnarna i Media Genier utses av vår duktiga jury, som består av personer som kan det här med reklam.

Media Genier jury 2016: Boel Lagerwall, Pågen

Boel Lagerwall, kommunikationschef på Pågen

"Jag tycker att det roligaste med att sitta i juryn är att få ta del av de kloka, kreativa och lösningsorienterade tävlingsbidragen. Jag har varit med i juryn i ett par år, och är både glad och imponerad över det tydliga och ofta välformulerade engagemang i viktiga samhällsfrågor som finns hos barnen. Det gör att framtiden känns ljus."

Katinka Lindholm, generalsekreterare på UNHCR

"Jag är övertygad om att vi kommer att få se många kreativa idéer från morgondagens beslutsfattare.”

Media Genier jury 2016: Lina Karanikas, WWF

Lina Karanikas, projektledare på WWF

"Det bästa är att få ta del av alla kreativa bidrag och få en inblick i hur barn tänker kring reklam, det är både intressant och roligt att se. Det är nyttigt för oss som arbetar med marknadsföring att se hur kommunikation uppfattas och tolkas av de unga, det är något vi kan ha nytta av i vårt dagliga arbete."

Media Genier jury 2016: Sara Gustafsson, Lekolar

Sara Gustafsson, marknadschef på Lekolar

"Det roligaste med juryarbetet är att få se alla bidragen och framförallt alla strålande idéer. Det är alltid flera stycken som jag ser stor potential i och som absolut hade kunnat genomföras. Det är mycket inspirerande att se hur kreativa eleverna är!"

Silvia Ernhagen BRIS 2016

Silvia Ernhagen, kommunikationschef på BRIS

”Det är otroligt roligt att få ta del av alla kreativa och smarta kampanjidéer. Att få en inblick i hur barn och unga använder text och bild för att skapa engagemang i viktiga frågor ger mig mycket energi att fortsätta mitt eget arbete på Bris.”

Stina Petrini, Orkla Sverige

Stina Petrini, CSR- och kommunikationschef på Orkla Confectionary & Snacks

”Barn av idag har en helt annan relation till media och reklam än tidigare generationer och det tror jag kommer visa sig i den kreativitet vi får se i årets tävling. Det är lite som att få tjuvkika på hur framtidens reklam kommer att se ut. Att få sitta med i juryn ska bli väldigt kul och inspirerande.”

Åsa Jutterström Rädda Barnen

Åsa Jutterström, Brand Manager på Viaplay

”Jag tycker att det är väldigt roligt att se elevernas engagemang i tävlingen. De är så duktiga på att tänka kreativt och har ett så självklart förhållande till nya kanaler och medier att inget blir omöjligt för dem”