Juryn

Media Genier jury

Möt juryn i Media Genier

Vinnarna i Media Genier utses av vår duktiga jury, som består av personer som kan det här med reklam.

Milo Schöldtz, Projektledare insamling, WWF - Värdsnaturfonden

"Att få ta del av hur barn tänker och kreerar, och på samma gång hur morgondagens (och dagens!) konsumenter och beslutsfattare tänker är spännande. Jag tror vi kommer få se många duktiga och smarta reklamskapare. Jag vågar nog säga att även juryn blir utbildad genom Media Genier, inte bara skolbarnen! Och det är minst lika viktigt!"

Katinka Lindholm, Konsult, Fundrasing Support

"Jag är övertygad om att vi kommer att få se många kreativa idéer från morgondagens beslutsfattare.”

Karin Bjäreholt, Projektledare Privatinsamling, Stiftelsen Friends

”Jag tycker det ska bli spännande att höra hur barnen tar sig an uppgiften, tänker de på samma sätt som vi som jobbat med detta i flera år eller dyker det upp helt nya sätt att se på tillvaron.
Vi formas mångt och mycket i att tänka i samma banor,  tänk vilken förmån att få en inblick innan denna omvandling är fullt genomförd!”

 

Anna Sandberg, Projektledare, UNICEF

 

Silvia Ernhagen BRIS 2016

Silvia Ernhagen, VD, Hungerprojektet

”Det är otroligt roligt att få ta del av alla kreativa och smarta kampanjidéer. Att få en inblick i hur barn och unga använder text och bild för att skapa engagemang i viktiga frågor ger mig mycket energi att fortsätta mitt eget arbete på Bris.”

Åse Ericson, Marknads- & Försäljningschef, Novamedia Sverige AB

”Barn av idag har en helt annan relation till media och reklam än tidigare generationer och det tror jag kommer visa sig i den kreativitet vi får se i årets tävling. Det är lite som att få tjuvkika på hur framtidens reklam kommer att se ut. Att få sitta med i juryn ska bli väldigt kul och inspirerande.”

Åsa Jutterström Rädda Barnen

Åsa Jutterström, Varumärkeschef, Viaplay

”Jag tycker att det är väldigt roligt att se elevernas engagemang i tävlingen. De är så duktiga på att tänka kreativt och har ett så självklart förhållande till nya kanaler och medier att inget blir omöjligt för dem”