Juryn

Media Genier jury

Möt juryn i Media Genier

Vinnarna i Media Genier utses av vår duktiga jury, som består av personer som kan det här med reklam.

Media Genier jury 2016: Andreas Eriksson, UNHCR

Andreas Eriksson, kommunikationschef på UNICEF

"Det skall bli väldigt spännande att se elevernas idéer och vad de kommit fram till. Jag kommer helt säkert bli överraskad och det skall bli kul att se hur unga ser på reklam."

Media Genier jury 2016: Boel Lagerwall, Pågen

Boel Lagerwall, kommunikationschef på Pågen

"Jag tycker att det roligaste med att sitta i juryn är att få ta del av de kloka, kreativa och lösningsorienterade tävlingsbidragen. Jag har varit med i juryn i ett par år, och är både glad och imponerad över det tydliga och ofta välformulerade engagemang i viktiga samhällsfrågor som finns hos barnen. Det gör att framtiden känns ljus."

Katinka Lindholm, generalsekreterare på UNHCR

"Min förhoppning är att årets bidrag kan leda till ökad förståelse och tolerans för de människor som har tvingats fly sina hem. Och jag är övertygad om att vi kommer få se många kreativa idéer från morgondagens beslutsfattare.”

Media Genier jury 2016: Lina Karanikas, WWF

Lina Karanikas, projektledare på WWF

"Det bästa är att få ta del av alla kreativa bidrag och få en inblick i hur barn tänker kring reklam, det är både intressant och roligt att se. Det är nyttigt för oss som arbetar med marknadsföring att se hur kommunikation uppfattas och tolkas av de unga, det är något vi kan ha nytta av i vårt dagliga arbete."

Marie-Louise Schöldtz, marknads- och insamlingsansvarig på Min Stora Dag

”Barn och unga har ett rätt så nyfiket och bestämt samhällsengagemang. När det gäller reklam är de kreativa och har många idéer, men kan också vara väldigt kritiska. Jag är övertygad om att vi får se genomarbetade och inspirerande bidrag.”

Media Genier jury 2016: Sara Gustafsson, Lekolar

Sara Gustafsson, marknadschef på Lekolar

"Det roligaste med juryarbetet är att få se alla bidragen och framförallt alla strålande idéer. Det är alltid flera stycken som jag ser stor potential i och som absolut hade kunnat genomföras. Det är mycket inspirerande att se hur kreativa eleverna är!"

Silvia Ernhagen BRIS 2016

Silvia Ernhagen, kommunikationschef på BRIS

”Det är otroligt roligt att få ta del av alla kreativa och smarta kampanjidéer. Att få en inblick i hur barn och unga använder text och bild för att skapa engagemang i viktiga frågor ger mig mycket energi att fortsätta mitt eget arbete på Bris.”

Åsa Jutterström Rädda Barnen

Åsa Jutterström, varumärkesansvarig på Rädda Barnen

"Jag vill inspireras av hur framtiden tänker speciellt då många unga är stora användare av sociala media och aktiva på plattformar som jag själv inte använder. Kanske är det morgondagens reklamare som är med i tävlingen?"